11 Aralık 2015 Cuma

İşaret dili bilen Goril Koko: "İnsanlar aptal Dünyayı kurtarın!"


İnsanların rahatlıkla bu dünya üzerindeki her şeye zarar vermesi bana sorarsanız tartışmasız bir şekilde kendi türümüzü, bu gezegenin sahibi sanmamızdandır.Çok tüketiyor çok kirletiyor çok bozuyoruz. Hayvanları bitkileri tüm canlıları değer sıralamasında kendimizden aşağıda görüyoruz. Kibirliyiz. Çünkü insanlara göre bizi öteki canlılara göre daha değerli, daha üst yapan şey konuşabiliyor olmamız.Bundan dolayı kendimizi daha güçlü görüyoruz. 


 Oysa dünya üzerindeki en değerli türün ‘insan’ olduğunu düşünmek, gerçekten çok komik. Ortak kullandığımız bu gezegen bizim için önemli değilse bile, diğer türler için önemli olabilir. Belki öteki canlılar daha güzel bir dünyada yaşamak istiyorlardır kim bilir tabi haklısınız ki bunu bizde istiyoruz.İstiyoruz ama bir şey yapmıyor daha bozuyoruz. Bizim zarar verip tükettiğimiz bu dünyada, bu isteklerinin gerçekleşme ihtimali oldukça az elbette. Yaşadıkları yer üzerinde bizimle aynı hakka sahip olmalarına rağmen, çoğu zaman seçme şansları yok. 

 Elbette daha çok şey denilebilir bunun üzerine ama öyle ya, konuşabildiğimiz için güçlü görmemeliyiz kendimizi. Bundandır ki Goril Koko'dan bahsedelim ve onu dinleyelim.Çünkü bir nebze olsun kendimizi yalnızca insan olduğumuz için ‘biricik’ hissetmemizden alıkoyacak isim bu: Koko 

 1971 yılında San Francisco Hayvanat Bahçesi’nde dünyaya gelen Koko, mental içgüdülere sahip 44 yaşında yaşlı bir goril
 Onun en yakın arkadaşı Francine “Penny” Patterson, ona işaret dilini öğretmiş ve Koko şu an binden fazla işaret biliyor 
2001 yılında, eğitimli goril Koko ile bir araya gelen Robin Williams, Koko’yla geçirdiği saatleri ‘unutulmaz’ olarak tanımlamıştı Ve Robin Williams, intihar ederek yaşamını sonlandırdığında, Patterson, ölüm haberini alan Koko’nun sessizleştiğini ve içine kapandığını açıklamıştı. 
Gorilla Vakfı Başkanı ve Koko’nun ‘üvey annesi’ Dr. Penny Patterson, “Koko, bizim gibi, bir kişinin doğasını algılayabilir.” diyor Koko, diğer hayvanların yararı için insanlarla iletişime geçiyor ve bu dünya üzerinde benzeri olmayan bir durum 

 Onun, bitmek üzere olan Paris İklim Zirvesi için de bir mesajı var:

 “Ben Koko. Ben çiçeğim, ben doğayım. İnsanları seviyorum, dünyayı seviyorum, ancak insanlar salak, salak! Çok üzülüyorum, ağlıyorum. Zaman azalıyor, dünyayı düzeltmeliyiz, ona yardım etmeliyiz. Çok çabuk olmalıyız, doğa sizi görüyor. Teşekkürler.”

 Koko bu cümlelerle, yaşadığımız gezegendeki ‘biricik’ türün insan olmadığını bir kez daha bizlere hatırlatıyor

Gorilin videosu için:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder